Středa, Listopad 22

Bezkontaktní platby a inteligentní zastávky již brzy svým cestujícím nabídne moderní autobusová doprava v Havířově

Placení jízdného bezkontaktní platební kartou, lepší informovanost cestujících a efektivnější řízení provozu městské a příměstské autobusové dopravy, jsou hlavními benefity projektu Zavedení TELEMATIKY ve společnosti ČSAD Havířov a.s., který je realizován za podpory Evropských fondů. Cestující budou moci novinky plně využívat již od listopadu letošního roku.

Bezkontaktní platby

Nový odbavovací systém, nainstalovaných do všech autobusů umožní cestujícím platbu jízdného bezkontaktními platebními kartami. Cestující tak již nebudou muset myslet na to, zda pro úhradu jízdného mají přiměřenou částku v hotovosti, jízdné jednoduše uhradí přiložením své bezkontaktní platební karty k odbavovacímu terminálu.

Od této novinky si rovněž slibujeme plynulejší a rychlejší odbavování cestujících v našich autobusech.

Inteligentní zastávky

Inteligentní zastávka, ilustrační foto kodis.cz

Vybrané zastávky městské hromadné dopravy v Havířově budou vybaveny informačními LED panely, zobrazujícími cestujícím časy odjezdů linek, případná zpoždění a další informace z dispečinku. Cestující přicházející na „chytrou“ zastávku tak dostane ihned dostane nejdůležitější aktuální informace o nejbližších spojích.

Cestující se zrakovým postižením budou moci využít integrovaného hlasového asistenta, tedy automatického čtení textů z odjezdových panelů, které cestujícímu veškeré důležité informace sdělí v audio formě.

Online dispečink

Nově implementovaný systém pro řízení vozidel veřejné dopravy rovněž umožní sledování aktuální polohy jednotlivých vozidel v reálném čase. Krom informací o aktuálním zpoždění, bude moci dispečink snáze a efektivněji vyhodnocovat problémové a mimořádné situace v provozu. Výsledkem implementace nových systémů tak bude plynulejší a efektivnější provoz celé sítě havířovské autobusové dopravy.



Děkujeme, že jste byl/a 595. čtenářem tohoto článku.

Komentáře k článku